Włochy/ Ponad 12 milionów osób zwiedziło w zeszłym roku Park Archeologiczny Koloseum

Fot. Adobe Stock
Fot. Adobe Stock

Ponad 12 milionów osób zwiedziło w zeszłym roku Park Archeologiczny Koloseum w Rzymie, do którego oprócz amfiteatru należy też Forum Romanum, Palatyn i Domus Aurea, czyli Złoty Dom cesarza Nerona. Ogłosił to włoski minister kultury Gennaro Sangiuliano dodając, że to o 3 mln więcej zwiedzających niż w 2022 r.

W porównaniu z poprzednim rokiem na stołecznym terenie, obejmującym najważniejsze zabytki starożytności zanotowano wzrost liczby zwiedzających o 24 procent- podkreślił szef resortu kultury.

Zauważył też: „Notujemy więcej gości w prawie wszystkich muzeach i parkach archeologicznych, ale Koloseum wybija się na pierwsze miejsce , a z nim dalej Pompeje i Galeria Uffizi” we Florencji.

W wielkanocną niedzielę minister kultury odwiedził Koloseum. Przypomniał, że w Święta zabytek ten oraz liczne muzea w kraju są otwarte. „Trzeba odpowiadać na potrzeby tak wielu turystów”- stwierdził Sangiuliano.

W Wiecznym Mieście przebywają w tych dniach tłumy zwiedzających z całego świata.

Wcześniej branża turystyczna informowała, że w Wielkim Tygodniu do Rzymu przyjedzie ponad milion osób, co jest rekordem w tym okresie.

Z Rzymu Sylwia Wysocka(PAP)

sw/wr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    W średniowiecznej Anglii to wiewiórki mogły przenosić trąd

  • Fot. Adobe Stock

    Badania: po raz pierwszy potwierdzono występowanie w mózgu ośrodka sterującego reakcjami immunologicznymi

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera